Top.Mail.Ru
Перейти к содержанию

Настройка игровых контроллеров в iRacing


Рекомендуемые сообщения

В Iracing, самостоятельный выход из заноса,  выравнивание автомобиля при потере управления, даже если авто крутит, помощник стремится вернуть авто на трек, по направлению движения, я чувствую блокировку диапазона работы руля в повороте на скорости. При замене колес, руль крутит в сторону поднятого автомобиля.

Ссылка на комментарий

То, что руль слегка «реагирует на домкрат» это нормально.

Что же касается хелперов — то, если мне не изменяет память, в iR имеются «помощники» контролирующие акселератор и тормоз, но «контроль руления» отсутствует как класс.

Изменено пользователем JohnDoe
  • Нравится 1
Ссылка на комментарий

@whats4pp руль поворачивается за колесами при заносе, если просто бросить руль он самостоятельно не вырулит. помощников таких нет в иРе 

Ссылка на комментарий

Да, ты прав, зашел на овал, ставил боком, отправлял в занос, если не работать педалями, он не стремится встать на линию...странные ощущения от фидбека, во время регулярной езды кажется что помощники всегда с тобой. В любом случае, спасибо за помощь.

Ссылка на комментарий
  • 7 месяцев спустя...

А ESC (Reset) можно как-то на руль вынести? На клаве в виаре неудобно искать на клавиатуре его, а в настройках что-то не могу найти эту кнопку, она настраиваемая?

Ссылка на комментарий

В основном меню опций. В правой части окошка будет табличка с кнопками обзора и сброса авто. 

Но это немного по-другому сбрасывает: сначала в питы, а из питов выход из авто (2 раза, короче).

Ссылка на комментарий

@caliskan а если я просто поменяю сцепу и газ местами? у меня все равно в разобранном виде, по идее датчики там одинаковые, провода переткну, будет же работать?

Ссылка на комментарий
  • 7 месяцев спустя...

День добрый! Подскажите, пожалуйста, можно ли в iR настроить эффект FFB срыва колеса по аналогии с AC? 

Посмотрел все ветки, но не нашел ответ, извиняюсь если всё же пропустил.

Ссылка на комментарий

В Ире много чего нет в телеметрии. А раз нет в телеметрии, значит не рассчитывается. 

Непростое это дело, расчетная мат.модель поведения автомобиля.  

Ссылка на комментарий
  • 4 месяца спустя...

@vitalyjuice https://forum.fanatec.com/discussion/653/iracing-pc-fanatec-recommended-settings

Цитата

Tuning Menu Settings:

SEN 900
FF 100
SHO 100
ABS User Preference

DRI -02

FOR 100
SPR 100*
DPR 100*
BRF User Preference

FEI 100

 

DRI советовал бы в off поставить

Изменено пользователем caliskan
  • Нравится 1
Ссылка на комментарий
  • 1 месяц спустя...

На форуме симкубов один из разработчиков iR'а (David Tucker) рассказал, как правильно (как ими задумано) настраивать FFB в iR'е (для любых рулей, просто на примере симкуба):

Spoiler

First off, in an ideal world we would not need any of the FFB sliders in iRacing. We would just send the raw torque signal in Nm straight from the physics to the wheel and let the wheel itself handle it all. The wheel would still need a way to turn down the force levels, both to avoid saturating the output and for user comfort. We could treat that like a stereo with a volume knob and a clipping light. Most users would figure that out in a few minutes.

The world is not ideal so we have sliders. In particular the api we use to communicate with the wheel takes a unit-less value that ranges from -100% to +100%, but our physics works in Newton meters of torque. The fix there is the max force slider (click on the word strength to toggle the display to max force if you don’t see it already). That sets what torque value in physics will map to 100% when sending our signal on to the wheel.

You want to set this max force value to be at least as strong as your wheels output (17 Nm for SIMCUBE 2 Sport), and in addition you want it to be higher than the peak force the car will produce in ‘normal’ driving. You can find that peak force via telemetry, or by watching the F meter in sim for clipping, or you can use the auto button in sim to work out that force. Auto works by collecting data on your driving, and over time will work out to a reasonable level what the peak torque the car produces. Auto is the button that shows up in the F9 black box next to the FFB Force adjustment in sim, and also next to the Max Force slider in the options, and won’t show up unless you have put in a clean lap in the car.

Auto has a problem, it can work out the max force the car produces, but it does not know what the max force is that your wheel can produce. If you have a Logitech G27 it hardly matters, that can only produce 2.5 Nm of torque so all cars will produce more torque than that. On the other hand if you have a SIMCUBE 2 Ultimate set to max in the driver you can produce 32 Nm of torque at the rim. Pair that with a car that has a light steering and auto may only see 10 Nm of peak torque from the car. That causes a real problem, if we set 10 Nm from the sim equal to 100% force at the wheel, you will feel 32 Nm of torque when the car asked for 10 Nm giving you 3x the force of the real car, or a serious assault on your hands!

To correct this flaw we have the Wheel Force slider, that is where you tell us what your wheel produces so we can stop auto from setting Max Force below that value. If your wheel is set to 100% output you just set this slider to whatever the torque is on your wheel base. If it is set to less than 100% output you can do the math to work out the correct number (so a 32 Nm wheel set to 45% output is 32*0.45 or 14.4 Nm).

All that is a minimum that gives you the most fidelity at the rim without producing an unrealistically strong force. You can (and probably should) turn it down from there (set Max Force even higher) especially if you have a really strong wheel. You have two choices here, you can turn things down in the wheel firmware or in iRacing. My recommendation is to set the wheel firmware to the strongest force level you want to experience, and then tweak the feel in iRacing if that still feels to strong while driving. If you just turn things down in iRacing then in some extreme crash we may end up sending you a signal that still requests 100% wheel force and you don’t want any nasty surprises.

On top of that you should always use linear mode with a strong DD wheel. When we started iRacing there were no strong wheels and non linear allowed the humble G25 wheel to feel more alive. However it is like using bass boost on a $5,000 stereo in this case, basically a bad idea. The same goes for Damping and Min Force, those are there to fix issues with older wheels and should be left off.

In summary, set Wheel Force to your wheels max output (17Nm, 25 Nm, or 32 Nm for the various SIMCUBE 2 wheels), use Auto to set Max Force initially, then turn things down from there if it is too strong.

 

Изменено пользователем il.semakov
Ссылка на комментарий
  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...