caliskan Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 @_rar от шин хочется исправления косяка с холодными шинами на старте, когда машина лучше на них едет. Есть ещё позорище с одним комплектом шин и его никто не хочет исправлять. это же такой простор для тактики на длинных дистанциях, не менее важный элемент чем смена времени суток Ссылка на комментарий
_rar Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 11 минут назад, caliskan сказал: от шин хочется исправления косяка с холодными шинами на старте, когда машина лучше на них едет. Известный глюк :) 11 минут назад, caliskan сказал: Есть ещё позорище с одним комплектом шин Я же говорю, в команде iR явная нехватка программеров. ГодАми тянули реализацию загрязнения шин, теперь проплешины дай бог к 2020му родят :( LFS по этой причине и почил в бозе, идей была куча, а реализовать было некому. По поводу загрязнения. Достаточно въехать в песок\траву с заблокированным колесами, как они покрываются грязью сразу по всей поверхности. Видимо имеющая шинная модель не предусматривает деление по окружности колеса по секторам. Отсюда и тягомотина с проплешинами, которые обещают сделать ближе к выходу дождя. Думаю вообще не дождусь. Мне интереса к иРу хватит еще максимум на год, от силы два. Жду каких-то откровений уже много лет, вот дождался только живого трека. Ссылка на комментарий
Pafff Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 14 minutes ago, caliskan said: от шин хочется исправления косяка с холодными шинами на старте, когда машина лучше на них едет. Это далеко не всех автомобилей касается. На Радикале на холодных шинах ездить очень сложно, особенно ночью. Вообще в иР шины на разных машинах по-разному работают. Не знаю как сейчас, но раньше в F1 холодные шины плохо работали. Едешь медленно и аккуратно, не нагружаешь шины и они не выдают того сцепления, что могут. 3 minutes ago, _rar said: ГодАми тянули реализацию загрязнения шин, теперь проплешины дай бог к 2020му родят :( LFS по этой причине и почил в бозе, идей была куча, а реализовать было некому. Написал же про проплешины - была довольно четкая информация о том, что проплешины появятся вместе с дождем, то есть нескоро. Ссылка на комментарий
caliskan Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 @_rar загрязнение разве работает хоть как то? Проехал по траве и плевать вообще, кроме звука камешков ничего нет, в корсе загрязнение ощущается Ссылка на комментарий
Pafff Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 1 minute ago, caliskan said: @_rar загрязнение разве работает хоть как то? Проехал по траве и плевать вообще, кроме звука камешков ничего нет, в корсе загрязнение ощущается Как-то работает вроде :) Грязная траектория тоже работает. Колеса от пробуксовок и блокировок перегреваются и теряют сцепление. Все это вроде работает, но не гипертрафированно. Неизвестно, как должно быть на самом деле. Ссылка на комментарий
Loggy Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 5 часов назад, caliskan сказал: Ну если на ЛеМан не планируют то уже могут не торопиться. Не спеши. Изначально было заявление, что сделают к леману, а не к этому билду. Есть еще пара месяцев Ссылка на комментарий
_rar Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 1 час назад, caliskan сказал: загрязнение разве работает хоть как то? Визуально да :) Но на управляемости МХ5 не сказывается :) Как было подмечено, медленные машины в иР самые правильные по поведению шин. Косяки NTM не так заметны. Ссылка на комментарий
Loggy Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 Патч сплошное кидалово. Ничего из того, что ждали Ссылка на комментарий
Pafff Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 13 minutes ago, _rar said: Визуально да :) Но на управляемости МХ5 не сказывается :) Как было подмечено, медленные машины в иР самые правильные по поведению шин. Косяки NTM не так заметны. Кстати, про mx-5. На днях катал руки кап от нечего делать. Заметил это странное поведение шин. Хорошее время можно поставить только на первых двух-трёх кругах, дальше уже не получается улучшить. Почему-то мне кажется так не должно быть на дорожных покрышках. Это и есть баг холодных шин? Just now, Loggy said: Патч сплошное кидалово. Ничего из того, что ждали Уже есть релизноутс? Кидай сюда, если можешь. Ссылка на комментарий
Loggy Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 Скрытый текст CHANGE LOG: New Download Option We have setup a new Content Delivery Network (CDN) option for users to use when downloading updates. For this build we have randomly assigned 10% of users (per country) who have logged in over the last month to use the new CDN. If you would like to test this out, you can manually opt-in by selecting this option in the "My Account" section of the Membersite with the following steps: Log in to the Membersite. Select "My Account" from the Account menu. Choose CloudFront in the drop down next to Choose A Content Delivery Network in the Preferences section. Click Save. If you encounter any issues while updating, and restarting the Updater does not resolve the issue, you can switch back to what you are presently using by following the steps above and selecting "Default", "International", or "North America". Currently, all three options point to the same provider. Please report any issues encountered, particularly speed related, in the following thread: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3606870.page iRacing BETA Interface GENERAL: Improved consistency of listing cars for sessions so that all events will display vehicle lists the same way. Stability enhancements have been made to the Paint Kit pages. Fixed some bugs where registering for a Session could inadvertently put you in the wrong car class. Fixed an issue where the Nürburgring Combined track was not showing up in some content lists. MY PROFILE: -Spotter settings can now be managed though the "Profile & Licenses" upper-left section of the iRacing BETA Interface. HOSTED: You may now create Hosted Sessions using pre-defined car classes! Use the "Enable Car Classes" option when creating a Hosted Session. When creating a Hosted Session, some user-friendly reminders will now be displayed if your account funds are a bit low. You may no longer schedule a Hosted Session in the future if you do not have the funds for it at time of scheduling. Stability enhancements have been made to the Host a Race process. Fixed an issue where metric and imperial weights were not being displayed correctly when toggled in Hosted Races. TIME ATTACK: Enhanced the Time Attack Results content to make finding your specific position easier, relative to others. Performance enhancements have been made to the Time Attack section of the interface. OTHER: Terms and Conditions of using the site can now be viewed in the "Help" section of the main sidebar menu. Fixed some issues with word pluralization. Membership When signing up for a new membership, users should no longer be prompted for their phone number or birthday. Connection Quality The communications meters section of the Frame Rate display (the L/Q/S meters) include the Skew in simulation-time between the simulation and the race server (by default, you press the F key to toggle this display on/off while on the Replay screen, or while in the car). While it is not unusual for the S meter to flicker a little, when it becomes large, and particularly when it grows then resets repeatedly, this is a bad condition. All the other cars on track will disappear for you, and your car will disappear for everyone else. This particular behavior is almost always because your computer is not able to keep up with all the calculations required to stay in sync with the race server. There is an additional meter that can be added to that display that would help identify this condition - the CPU meter (labeled C). You can cause this C meter (along with two graphics-related meters labeled R and G) to be displayed by editing your My Documents\iRacing\app.ini file, and changing the "CPUMeter=0" setting to the value 1. To help identify this situation, without needing to hand-edit a configuration file, the simulation will now automatically show the CPU meter when this condition arises, and also blink the C (CPU) and S (Skew) labels for the meters. A few seconds after the condition clears, the C and S labels will stop blinking, and if the CPU meter was automatically added to the display, it will be removed. If this condition is indicated to you, the simplest way to reduce the amount of work the simulation needs to do is to go to the in-sim Option/Graphics page, and in the left column reduce the "Max Cars" setting. By how much will depend on your computer. The minimum allowed value is 10. This setting tells the race server the maximum number of opponent cars for which it should send you their position information. By sending your computer the position information for a smaller number of cars, the simulation will not have to move them around, store them into the replay, generate sounds for them, etc., thus reducing the load. Contact support@iracing.com via email for additional suggestions to help reduce the simulation's computational load on your computer. Race Control Measurements are now better defined to support pit exit penalty checks. Pit exit policy is that a car must keep all tires inside of the apron's painted line to avoid getting pit exit penalties. Dynamic Track The reported track temperature will now be dynamically updated throughout a session. Driving Aids A new driving aid has been added: Pit Exit Line. This driving aid is enabled by default, and appears similar to Driving Line. The aid will show the line to drive to exit a pit lane if that pit lane has a specific exit that must be followed in order to avoid an unsafe merge black flag. The line for Pit Exit Line appears on the track in blue, and it only appears when you are in a pit lane, or exiting a pit lane. It will disappear once you've cleared the merge point. Pit Exit Line will only appear for Oval track configurations. This feature will be added for road courses next season. Custom Heat Racing Custom Heat formats are now available in the “Create A Race” screen though the iRacing BETA Interface. This feature allows you to control and manage every session of the event, including Practice, Qualifying, Heats, Consolations, and of course, the Feature Race! You can now create a custom heat configuration either from scratch, or by using an existing iRacing configuration as a base format. A visual breakdown of the sessions and how they progress is displayed for the user to easily see total entrants in each session as well as the number of entrants advancing to the Feature Race. Formats can also be previewed on the “Set Race Options” screen by hitting “Preview Format” Custom formats will be saved to the user’s account and will be available for use in Hosted Sessions the user creates. There are currently a few known issues (that we are working on fixing presently) with this brand new feature that we would like to make everyone aware of: Currently, the Track Usage state only carries over between each Session if you select to use Auto-Generate the track state, AND include a Warm-Up Session. Without these two aspects selected, the Track Usage state will reset at the start of each Session type. When creating a Custom Heat Race, you must enter a Description in order to save the Custom Heat Race. Please let us know what you think of this brand new feature, and if some aspect could be improved. Time Attack & Time Trial For Time Attack or Time Trial events, the car will now start much closer to the end of a lap, to make for a much quicker start to the first timed lap. This is only if the track configuration makes sense for this to happen. Dirt When dirt is thrown, some water loss will now occur as it flies through the air, making the dirt drier where it lands. Water will now evaporate a bit quicker from a surface covered in loose dirt. Visual Effects Adjustments have been made to skid parameters to make them more accurate based on the surface type, and the parameters of the surface type, such as wetness. Updated grass particle effects for skids. A new off-track grass particle effect has been added. Updated the appearance of smoke puffs. Tire Marks Tire-specific tire marks will now be created by tires on soft surfaces, instead of all tires generating an identical tire mark. This includes details like tread pattern and tire width. Tire marks will adjust their appearance based on surface factors, such as the water content, material of the surface, and time of day. Bloom Bloom is now available as a graphics option for iRacing! Bloom is a feathered lighting effect that can be seen around the edges of bright lights to make them appear more realistic in the simulation. Bloom may be enabled and disabled via a Graphics Option switch. When enabled, you will see bloom effects for all light sources, including vehicle headlights, taillights, track caution lights, and track lighting. Shadows Track walls and track-side objects (TSOs) can now self-shadow, and cast shadows on other walls and TSOs. This new setting, "AllowTSOSelfShadows" has been added to the [Graphics Options] section of the "rendererDX11.ini" file, which may be used to enable or disable the new self-shadowing of some TSOs when shadow mapping is also properly enabled. By default it is enabled automatically after the first launch of the SIM if the shader level is set to "High" and the video memory slider is set to "1500MB" or greater, but this may be edited manually. When enabled, this setting will cause the Simulator to use a little extra video memory and may reduce the frame rate slightly in some spots. Trees Many trees throughout the landscape of iRacing will now sway in the wind. The amount and direction of this movement is driven by the wind speed and direction. Tree sway will be disabled when using "Medium" shader quality or lower. Audio Fixed an issue that could cause vehicle scrape sounds to transfer from one car to another. Pit Crew The pit crew will no longer be visible for non-driver teammates. Paint Kit Two new sponsors have been added to the Paint Kit. Telemetry A pair of new settings have been added to the "app.ini" file under the [Misc] section that provide the ability to permanently turn telemetry off while in the Simulation. irsdkEnableMem=0 This disables memory-based telemetry, and will disable the Logitech ARX telemetry tool. irsdkEnableDisk=0 This disables disk-based telemetry. New variables have been added to Telemetry, including: ManualBoost - Hybrid manual boost state. ManualNoBoost - Hybrid manual no boost state. PlayerCarTowTime - Players car is being towed if time is greater than zero. This variable has replaced "PlayerCarIsTowing" from a previous change. dcMGUKDeployOptSpeed - In car MGU-K optimized deployment speed adjustment. dcFuelCutPosition - In car adv end straight fuel cut. dcHeadlightFlash - In car headlight flash control active. A new variable, "PlayerCarIsTowing" has been added to the iRacing API. This variable indicates true if your car is currently being towed. Peripherals The latest Fanatec API has been added to support wheel displays. ForceFeedback effects will now stop resetting at Sim startup to work around incompatibility with Vive Pro devices. If you have a DD wheel and start having issues with a crash in pid.dll then try re-enabling this option in the "app.ini" file under the [Force Feedback] category: forceResetBeforeStartup=1 Easy AntiCheat An updated version of the EasyAntiCheat SDK has been incorporated. CARS: BMW Z4 GT3 Minor adjustments to damage parameters and brakes. Chevrolet Monte Carlo SS] Fixed an issue where shift lights were not working properly. This vehicle has been fully converted to use PBR shaders. Dallara IR18 Airflow has been increased with qualifying radiator blanking. Fixed an issue where shift lights were not working properly. Fixed an issue with flaps on opponent cars at Iowa Speedway. Dirt Late Model (ALL) - Contingency decals have been updated for the 2018 season. Dirt Sprint Car (ALL) - Contingency decals have been updated for the 2018 season. Ferrari 488 GTE 2018 Season 3 BoP adjustments: Aero adjustments. Headlight color has been changed from yellow to clear to meet 2018 regulations. Ford GT - 2017 2018 Season 3 BoP adjustments: Aero adjustments. Headlight color has been changed from yellow to clear to meet 2018 regulations. Ford Mustang FR500S Adjusted the bump map texture for this vehicle. Formula Renault 2.0 Minor adjustments to damage parameters and brakes. Global Mazda MX-5 Cup The digital display for this vehicle is no longer backlit during day races. Windshield reflections have been adjusted. Improved tire and engine sounds. Indycar Dallara circa 2011 The nose cone and front wings are now a single piece when detached. Season setups have been updated. Legends Ford '34 Coupe Season setups have been updated. Mazda MX-5 (ALL) - Improved tire and engine sounds. McLaren MP4-30 Fixed an issue with the display of the shift lamps. Modified - SK This car's vehicle dynamics specs have been updated. Changes include: adjustments to suspension, and adjustments to mass positions and front spring range. Camber limits have been added. Suspension cameras adjusted. This vehicle has been fully converted to use PBR shaders. This vehicle's wheels can now change color when using the Paint Kit. Slowed pit crew tire changes down. Season setups have been updated. NASCAR Camping World Chevrolet Silverado Low camber gain suspension geometry. NASCAR Camping World Toyota Tundra Low camber gain suspension geometry. NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala Weight has been reduced to match the latest rules. NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS Low camber gain suspension geometry. Aerodynamics have been updated. ARB sliders have been added. Season setups have been updated. NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion Low camber gain suspension geometry. Aerodynamics have been updated. ARB sliders have been added. Season setups have been updated. NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry Low camber gain suspension geometry. Aerodynamics have been updated. ARB sliders have been added. Season setups have been updated. NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado circa 2013 Low camber gain suspension geometry. NASCAR Whelen Tour Modified This car's vehicle dynamics specs have been updated. Changes include: adjustments to suspension, and adjustments to mass positions and front spring range. Camber limits have been added. Fixed an issue where pit crew tire changes were happening too quickly. Season setups have been updated. NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro Low camber gain suspension geometry. Aerodynamics have been updated. ARB sliders have been added. Season setups have been updated. NASCAR XFINITY Ford Mustang Low camber gain suspension geometry. Aerodynamics have been updated. ARB sliders have been added. Season setups have been updated. NASCAR XFINITY Toyota Camry Low camber gain suspension geometry. Aerodynamics have been updated. ARB sliders have been added. Season setups have been updated. Porsche 911 RSR NEW CAR! The Porsche 911 RSR is now available for purchase with this release! The first mid-engine Porsche 911 is the RSR and it features a 4.0 liter, normally aspirated engine that produces 510 hp. Purpose built for racing, the car is raced worldwide in the LM-GTE category in series including IMSA, WEC and Le Mans. The 911 RSR is Porsche through and through. With its aggressive styling cues and familiar silhouette, the flat-six engine literally screams at you when you accelerate out of corners. Weighing in at a mere 1,243 kg (2,740 lbs), the RSR is a well-balanced race car with massive brakes for unrivaled stopping power and a newly designed 6-speed sequential gearbox that allows for lightning changes up and down through the gears. Pro Mazda Mirror portals have been adjusted so they no longer clip into the body of the car. Radical SR8 FREE CAR! This vehicle is now FREE to own and download for all iRacing members! Brake bias is now adjustable on this vehicle for Fixed Setup events. Season setups have been updated. Silver Crown This vehicle has been fully converted to use PBR shaders. Street Stock This car's vehicle dynamics specs have been updated. Changes include: heights and mass updates. Subaru WRX STI NEW CAR! The Subaru WRX STI is now available for purchase with this release! Subaru, a name synonymous with rally and rallycross. Enter the Subaru STI Supercar - a purpose built rallycross car designed to go head-to-head with the likes of the VW Beetle and Ford Focus rallycross cars. Designed and constructed by Vermont SportsCar, the Subaru STI packs 585 hp under its hood and applies the power to the road via an all-wheel-drive system. A sequential gearbox makes shifting a breeze as you man-handle the car through the corners, over the jumps and deal with the ever changing track surfaces of dirt and asphalt. Super Late Model This car's vehicle dynamics specs have been updated. Changes include: mass values and positions, collision strengths, vehicle geometry, spring and bumpstop packages, and tire compound. Tire psi has been increased slightly. Camber limits have been added. VW Beetle GRC Improvements to dashboard and wheel knob. Start RPM and mode are now displayed at the bottom of the dashboard during launch. This will not display until the car is in gear, and then disappears as the car gets moving. The Launch Mode rotary dial on left side of steering wheel now functional. VW Jetta TDI Cup This vehicle has been fully converted to use PBR shaders. TRACKS: Atlanta Motor Speedway Additional starting grid locations have been added to the following track configurations: Legends Oval Oval Road Course Adjusted some particle effect colors to better match this track. Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari Adjusted some particle effect colors to better match this track. Fixed a missing tire wall end-cap near a chicane. Autodromo Nazionale Monza (Grand Prix) - Camera mic gain levels have been adjusted. Auto Club Speedway Adjusted the Pit Exit Line Aid at the following configurations: Oval Competition The Bullring Additional starting grid locations have been added. Charlotte Motor Speedway Additional starting grid locations have been added to the following track configurations: Road Course Infield Road Course Legends Oval Oval Chicagoland Speedway A new merge checkpoint has been added to this track. Wall ads have been updated. Detroit Grand Prix at Belle Isle NEW TRACK! Detroit Grand Prix at Belle Isle is now available for purchase with this release! The temporary street circuit, located on the Detroit River, Belle Isle has hosted a multitude of auto races since first opening in 1992. Currently hosting the Verizon IndyCar Series and IMSA Weathertech Sportscar Championship among others, the 2.35 mile, 13-turn circuit is located on a picturesque island minutes from downtown Detroit. The digital replica of the track will highlight the beautiful landscape as well as several signature features, most notably the fountain near turns 9 and 10, the Detroit skyline and views into Canada. The racing surface is very unique and features smooth concrete, worn/polished concrete, new and old asphalt. The multiple surface types will challenge drivers as they discover where they can push hard and where they will need to be cautious. The Dirt Track at Charlotte Fixed a texture issue with the water towers at this track. Donington Park Racing Circuit Fixed a bump located at the Turn 11 run-off area. A pit exit merge checkpoint has been added. Iowa Speedway (Legends) - Additional starting grid locations have been added to this track configuration. Fixed intersecting pit walls. ISM Raceway The track formerly known as Phoenix International Raceway has been updated and renamed ISM Raceway. All track logos and signs have been updated to reflect this change. Langley Speedway Additional starting grid locations have been added. Mount Panorama Circuit Fixed a missing wall end-cap in Turn 9. Nürburgring Grand-Prix-Strecke Fixed an issue where a cement barrier and cone blocking a curb appeared and disappeared very quickly. Silverstone Circuit - 2011 (ALL) - The first pit stall has been adjusted so that the driver no longer needs to drive through the pace car when exiting the pit stall. Snetterton Circuit Adjusted some particle effect colors to better match this track. Sonoma Raceway Sonoma Raceway - Long - Fixed an issue where the final corner of this track configuration could be cut without penalty. South Boston Speedway Additional starting grid locations have been added. Southern National Motorsports Park Additional starting grid locations have been added. Talladega Superspeedway Fixed a bug with the appearance of a tunnel on the terrain. Thompson Speedway Motorsports Park Additional starting grid locations have been added. Volusia Speedway Park Fixed a floating cone near the entrance to pit road. SOURCE: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3607026.page 2 часа назад, Pafff сказал: Почему-то мне кажется так не должно быть на дорожных покрышках. Это и есть баг холодных шин? Там не дорожные шины, а псевдослики. И там тоже проявляется баг холодных шин достаточно ярко. Но это 1 круг, а не несколько Ссылка на комментарий
_rar Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 5 минут назад, Pafff сказал: Кстати, про mx-5. На днях катал руки кап от нечего делать. Заметил это странное поведение шин. Хорошее время можно поставить только на первых двух-трёх кругах, дальше уже не получается улучшить. Почему-то мне кажется так не должно быть на дорожных покрышках. Нет в иРе дорожных покрышек, только слики. Эффект перегрева на некоторых трассах сказывается очень сильно. В ТаймТриале на особенно жарких треках приходится заливать минимум топлива и катать короткими отрезками по 5-6 кругов, иначе эффект коровы на льду неизбежен. Там же где песочку поменьше и температуры пониже наоборот лучшие круги мне лично удаются к концу заезда, и количество топлива тут не очень сказывается. Ссылка на комментарий
Loggy Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 Мудреный редактор, не смог вытащить ответ из спойлера. Так что повторю так: 10 минут назад, Pafff сказал: Почему-то мне кажется так не должно быть на дорожных покрышках. Это и есть баг холодных шин? Там не дорожные шины, а псевдослики. И там тоже проявляется баг холодных шин достаточно ярко. Но это 1 круг, а не несколько Ссылка на комментарий
Pafff Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 8 minutes ago, Loggy said: Там не дорожные шины, а псевдослики. И там тоже проявляется баг холодных шин достаточно ярко. Но это 1 круг, а не несколько Понятно. Я редко катаю на автомобилях с такими шинами, поэтому удивился. На lmp2 можно час ехать, не меняя шины, а в конце ещё лучший круг поставить на пустом баке, если не очень жарко. Ссылка на комментарий
_rar Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 Судя по списку изменений, в очередной раз имеем в основном латание некоторого количества мелких багов, плюс немного лабуды вроде Updated grass particle effects for skids. У меня подписка заканчивается через два года! Видимо не судьба дождаться ни проплешин, ни смены времени суток, ни даже исправленных багов NTM :( Ну и ладно. 6 минут назад, Pafff сказал: На lmp2 можно час ехать, не меняя шины, а в конце ещё лучший круг поставить на пустом баке, если не очень жарко. В иР нет нормального износа шин. Как говорят сами разработчики "износ есть, но он неправильный" и вместо него у нас по сути только температура покрышек. Перегрел - поплыл. Остудил, поехал дальше нормально, вот и весь сказ износ. По слухам в первых билдах износ был и даже якобы можно было давление в шине потерять, но потом все это дело отправили на доработку. Скоро будет десять лет как дорабатывают. Ссылка на комментарий
Pafff Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 5 minutes ago, _rar said: В иР нет нормального износа шин. Как говорят сами разработчики "износ есть, но он неправильный" и вместо него у нас по сути только температура покрышек. Перегрел - поплыл. Остудил, поехал дальше нормально, вот и весь сказ износ. По слухам в первых билдах износ был и даже якобы можно было давление в шине потерять, но потом все это дело отправили на доработку. Скоро будет десять лет как дорабатывают. Износ определенно есть. Это хорошо чувствуется в длинных гонках. Все зависит от автомобиля. В F1 сейчас какой-то дикий износ, на некоторых трассах даже стратегия 3-х пит-стопов - не ошибка. LMP все-таки прототипы для гонок на выносливость, поэтому там вполне нормально проехать час-полтора на одном комплекте, было бы странно, если бы приходилось менять чаще. Опять же, износ очень сильно зависит от погоды. На прошлой неделе в LMS был Watkins Glen при очень жаркой погоде, у меня после часовой гонки оставалось 70 с небольшим процентов спереди, сзади около 80. И это очень заметно. Возможно это как-то неправильно работает, но износ определенно есть. Ссылка на комментарий
caliskan Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 Да нет, износ есть, в эндюрах те кто 3 часа едут на одном комплекте сильно проигрывают тем кто меняют шины Ссылка на комментарий
_rar Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 2 минуты назад, Pafff сказал: Износ определенно есть. Есть. Но повторю слова разработчиков - он неправильный. Берем МХ5, о начинаем крутить жуков. Хоть закрутись... Ссылка на комментарий
Pafff Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 16 minutes ago, _rar said: По слухам в первых билдах износ был и даже якобы можно было давление в шине потерять, но потом все это дело отправили на доработку. Скоро будет десять лет как дорабатывают. У меня был такой случай, я уже показывал. Катал тесты на Маке, в какой-то момент колесо спустило из-за износа. Не так давно это было. Очень похоже на момент с Феттелем в прошлом году. И место почти то же самое :) Ссылка на комментарий
JohnDoe Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 4 минуты назад, Pafff сказал: Это хорошо чувствуется в длинных гонках А ещё лучше ощущается на овалах : ) Ссылка на комментарий
VVZ Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 1 час назад, _rar сказал: Мне интереса к иРу хватит еще максимум на год, от силы два. Жду каких-то откровений уже много лет, вот дождался только живого трека. И этот человек упрекает меня в отсутствии интереса к иР... в который я катаю года так с 2010 или 2009 : ) Уже и не помню, а иР на обнове )) Ссылка на комментарий
Pafff Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 2 minutes ago, JohnDoe said: А ещё лучше ощущается на овалах : ) Соглашусь. Катаю Иногда Пикап Кап, даже там это заметно, хотя гонки по 10-15 минут. :) Ссылка на комментарий
_rar Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 1 минуту назад, JohnDoe сказал: А ещё лучше ощущается на овалах Сколько не пытался на мазде довести покрышки до хоть какого-то ощутимого износа не говоря про потерю давления, так ничего и не получилось. И так крутился и эдак - одна фигня. Видимо на разных машинах "волшебные числа" разные, что бы хоть что-то было :) Ссылка на комментарий
Pafff Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 5 minutes ago, _rar said: Сколько не пытался на мазде довести покрышки до хоть какого-то ощутимого износа не говоря про потерю давления, так ничего и не получилось. И так крутился и эдак - одна фигня. Видимо на разных машинах "волшебные числа" разные, что бы хоть что-то было :) Я конечно не уверен, но сдаётся мне на этих маздах и в реале покрышки меняют не после каждого заезда, а гораздо реже. Ссылка на комментарий
_rar Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 3 минуты назад, Pafff сказал: Я конечно не уверен, но сдаётся мне на этих маздах и в реале покрышки меняют не после каждого заезда, а гораздо реже. Не исключаю. Видимо именно поэтому "магический коэффициент" износа для МХ5 выставлен разработчиками на минимум. Ссылка на комментарий
Pafff Опубликовано 5 июня, 2018 Поделиться Опубликовано 5 июня, 2018 Радикал стал бесплатным. Может хоть это поднимет посещаемость серии, автомобиль довольно интересный. Можно подумать о дополнительном этапе в летнем кубке на Радикале :) Ссылка на комментарий
Рекомендуемые сообщения
Заархивировано
Эта тема находится в архиве и закрыта для дальнейших ответов.