Top.Mail.Ru
Перейти к содержанию

rFactor 2: Обсуждение


Hammer

Рекомендуемые сообщения

Подвигал чуть чуть точки, упростил (усложнил) сетку и уже другой объект получился, хоть графически и тоже самое
для рфактор про они используют сканированные трассы. Делают облако точек под систему http://www.slideshar...omotive20121207

http://www.rfactor-pro.com/Services.aspx

 

Видимо будет новое представление форума. Сейчас он вообще отключен.

https://twitter.com/timwheatley1979/status/480467092727017472

Изменено пользователем dmitrych
Ссылка на комментарий
Насколько я могу судить, такая красота избыточна для профессионального симулятора. Смысл заказчику переплачивать за детализированные трибуны и паддок? Как это поможет настройке болида или тренировке пилотов? И представим, что таких трасс нужно на чемпионат. Сумма приличная вырисовывается, за ненужную красоту.

почитай ссылки Дмитрия. Там четко пишут, что необходима не только точная физическая, но и графическая и звуковая составляющие, чтобы у пилота не возникало проблем с адаптацией

Ссылка на комментарий
необходима не только точная физическая, но и графическая и звуковая составляющие, чтобы у пилота не возникало проблем с адаптацией

это видимо только сейчас на новый уровень перешли, до этого была обычная трасса без лишних красот, только точный симулятор в плане физики, а трассы были обычные, не сканированые.

 

Хотя вот щас смотрю видюхи 2011 года, графика обычная, но все основные детали присутствуют.

Изменено пользователем KILL_BILL
Ссылка на комментарий

я и не утверждал, что они сканированные

да это я просто добавил.

 

Тим переделал форум. Удобнее сгруппированы разделы

Да, приятней. Только на той неделе вроде обновление рф2 обещали?)

 

Я уже последнее время вообще ездить перестал, надоел симрейсинг и времени на это стало всё меньше. А вот всякие обновки, дают стимул покататься)

Изменено пользователем KILL_BILL
Ссылка на комментарий

Что то я не понимаю смысла создания там ветки для русских....

Что мы там сможем обсудить, если даже на английском фиг когда дождешься ответа на поставленные вопросы....а русскую ветку официалы читать не будут, да и мы пару слов перекинемся со словами УРА у нас своя ветка и всё утихнет.

 

Да и к тому же я полагаю там нужен свой активный модератор для поддержания ветки.

Изменено пользователем Aslambek
  • Нравится 1
Ссылка на комментарий

Вот всегда найдутся те, кто не может понять плюсов отдельной ветки на русском языке! Мы там можем собирать русскоязычную информационную базу по игре рФ2.

 

Например, там можно обсудить моддинг, пообщаться с модерами. Мне с Аидой так помогали советами, когда я вставал в тупик при возникновении сложностей. Мне это помогало, но я бы хотел обсуждать это на русском языке. :rolleyes:

 

P.S. Кругом одни пессимисты. :(

Ссылка на комментарий

P.S. Кругом одни пессимисты. :(

 

Та не...какой из меня пессимист - высказал свое мнение и своё наблюдение про официальный форум.

 

Денис ты же прекрасно понимаешь, чтобы что то создать нужна инициатива человека и конкретное предложение для администрации форума - вот например у тебя есть желание, пишешь Тиму или кто там рулит - что ты всё организуешь, соберешь в ней русскоязычное сообщество модеров - плюсы и минусы твоего желания, собственно налаживаешь конструктивный диалог и т.д. - нет активиста нет ничего.

 

Просто так без подпитки русско-говорящего организатора - никто там не будет создавать под форум.

 

P.S. : От себя добавлю - что если такая ветка появится там, буду только рад и не посредственно буду там общаться.

Изменено пользователем Aslambek
Ссылка на комментарий

О, вышел Unstable билд

[spoiler=Unstable]Please make individual threads for each issue or topic. Please focus on the specific issues from 660 onwards if you can (see build notes), but feel free to post issues (not in known issues txt) from build 49 onwards that still exist. Don't hesitate to let us know about things you think/know we already know about (let the devs decide what they can/can't fix/alter now/later).

 

You can post screens from this build in public, mention it, etc, but please don't confuse people or share it with them directly (see below how to share it).

 

Feel welcome to test this with your league, but be aware of the confusion that might be caused using this as an official release. Do your league members know how to make fresh installs, etc, if this build caused issues with the next public release? Your league members would also need to be involved HERE and post issues HERE (through league admin if easier).

 

You should NOT share a link to it anywhere else. Send them to the Dev Corner and tell them to scroll down.

 

IMPORTANT NOTES -

1) At this time if you change a 64 bit exe to the 32 bit exe, the next auto update will overwrite the 64 bit exe with the new 32 bit one. This is not in the current readme as it only came up last night.

 

2) As of right now the only way to activate 64 bit builds is rename. This will require administrative privileges if installed to the default location. Why? So Nvidia and AMD drivers that use the exe name to map to proper optimization profiles don't fail to load said profiles.

 

 

3) You may need to install a build after this fresh, as auto update may have additional issues going FROM this build.

 

4) The USER SESSION EXPIRED warning on the matchmaker can only be resolved by restarting the executable. This was design decision so that user would not be prompted for credentials from the simulation UI.

 

 

5) GMT formats. There may be some Third Party mods out there that does not work. Rebuild your mod using the newer GMT formats. There may be a cutoff of age.

 

 

6) People starting rFactor2.exe outside the launcher. That may not longer work. See CLI.txt in Support.

 

7) Matchmaker is separate from 660, unstable servers won't show on old MM.

 

8) x64 will not (ever) work on an XP based OS, this includes older versions of Windows Server.

 

REGULAR BUILD NOTES -

GRAPHICS:————————

Fixed sun block bug which caused inconsistent occluder values.

Fixed a bug where HUD textures refuse to load.

 

 

FEATURES:

————————

Experimental 64 Bit builds added. Manual rename of 64 bit executables to 32 bit names required so the launcher can successfully start 64 bit executables.

Upgraded to latest version (9.3k) of Miles Sound System.

Updated projects to latest OpenSSL (1.0.1h)

Support added for gear-specific rev limit offsets.

Added additional Flag Rules option "Full w/o DQ".

Eliminated race condition that could cause race rejoin to fail.

Added RealRoad timescale multiplier to control how fast the dynamic road changes conditions.

Added the ability to control vehicle- and tire-specific effects on RealRoad.

 

 

BUG FIXES / OPTIMIZATIONS:

————————

Optimized memory usage.

Fixed thread safety issue that could produce crash when crossing finish line while recording a best path.

Fixed a problem where remote vehicles might appear to have brakes on all the time (and no steering, either) while viewing from the monitor.

Fixed issue where leftover RealRoad events could be applied in the wrong session.

Fixed inconsistent writing of config.ini if installed to write-restricted path.

Improved collision with temp cars.

Fix reporting of anti-stall to plugins.

Potential fix for exiting game while skin transfer is unfinished.

Needing to update car components will not overwrite any existing parameters from talent/vehicle rcd files. Will only add unique parameters.

Fix problem where you sometimes get a brief blast of vehicles sounds on subsequent track loads.

Fixed issue if server was password protected it would not verify server content was installed on client.

 

 

MODDING / PUBLIC DEV

————————

Added OpenMP to Mod Mode and Dev builds (improves speed of TTool).

Added a dev mode AIW editor options to move selected waypoint's selected path so that the next waypoint (or previous) matches the speed of the waypoint 2 spaces in front (or behind).

Corrected problem where +ptool and +ttool wouldn't start up properly when using SDK.

Attempt to use AVX (if available) in 64-bit TTool.

Fixed double screenshots in TTool.

Plugins will need to be built in 32-bit and 64-bit versions. Please add "_x64" to the names of the 64-bit version for easier identification, otherwise anybody with a 32-bit version of Windows will get an annoying popup.

Made plugin functions RenderScreenBeforeOverlays() and RenderScreenAfterOverlays() always work in the UI, so that plugins can identify the options page.

 

 

UI / HUD / Options:

————————

Added new gizmo action to clear multiplayer password.

Possible fix for HUDs picking up & using unrelated but identically named assets.

 

 

MULTIPLAYER:

————————

Sync up RealRoad on new clients at an accelerated pace.

Changed upload/download speed variable so that higher rates could be set in the dedicated server.

Initialize newly-joined clients to a basic RealRoad value such that they can't gain an advantage over other clients.

Fixed multiple players in dedicated server startup dialog.

 

 

CONTROLLERS / FFB

————————

Fix controller auto-detect on first startup. Hopefully without causing that no-keyboard problem on Win8 whose fix broke this.

Output FFB value to plugins even if no FFB devices are detected.

 

 

AI

————————

Added checks to be sure only real AIs can talk and request pits.

Improvements to superspeedway AI.

Added AI control to PhysicsOptionsV01 in plugin interface.

Now doing limited loading of rcd files from location components so that track builders can specify new track specific driving lines of known 3rd party cars without.

Fixed AI cars swerving on formation lap skip and transition from formation lap to race.

Removed unnecessary AI braking prediction that had them tapping the brakes needlessly.

 

Reset "add AI" menu when leaving page

Thanks,

 

Tim

 

Ссылка на комментарий
Может можно будет настроить что бы при синем флаге не давали штраф

Так уже настроено, в этой гонке они не давали штраф, только болтались.

Ссылка на комментарий

да, теперь есть rfactor2.exe, rfactor32.exe и rfactor64.exe. Чтобы запустить 64битную версию надо rfactor64.exe переименовать в rfactor2.exe

Еще Controller.ini и player.ini в новом формате json player.json

http://jsoneditoronline.org/

Изменено пользователем dmitrych
Ссылка на комментарий

Я unstable не запускал, но читаю на форуме. Говорят есть

 

My quick test with Brabhams at Belgium with max graphics.

Max number of AI before pc crash:-

Build 660 = 50 AI

Build 767 32 bit = 59 AI

Build 767 64 bit = 104 AI (No crash, 104 is the max game let me add)

Изменено пользователем dmitrych
Ссылка на комментарий

Хм.. ничего себе, это откуда такой прирос появился? Очень обнадеживающе звучит.

Изменено пользователем KILL_BILL
Ссылка на комментарий

Пардон, сначала думал что ты цифры фпс указал) а это оказывается сколько машин на трассе выдерживает, дальше видимо упрется в видеопамять, если оперативы 16-32 гига))

Ссылка на комментарий
  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...