Top.Mail.Ru
Перейти к содержанию

Обновление iRacing - третий сезон 2015 года


Рекомендуемые сообщения

Выложили Release Notes for 2015 Season 3 [2015.06.08.01]

Из интересного:

For many series, if you register for a Race session more than a couple minutes prior to the session's scheduled start time, you will be automatically placed into an Open Practice session. This way you can get onto track, instead of waiting for the Race session to launch. Note that the splits for your Race session will not yet have been formed. So there's no guarantee that the other drivers you see in your Open Practice will be in your split. In fact, some of the drivers in the Open Practice might have registered for it directly, and won't be transferring to your Race session at all.

Т.е. кидать будет в обычную общую практику, что гуд.

Add in an option to load split time files from other drivers and cars for you to compare yourself against.Add in an option to load split time files from other drivers and cars for you to compare yourself against.

Тоже интересно, но как это будет реализовано не ясно. Можно будет взять круг любого другого пилота в сессии, или придется брать сам файл? Лучше бы они купили айспид и интегрировали его возможности. :)

New Tire Model

- Dave has a new model of the tire carcass that does a much more accurate computation of the tire's stiffnesses. Amongst other things tires now respond much more correctly to tire pressure changes. This is what is called a "Version 6" tire. Most of our road course cars have been updated with this.

Без комментариев, интересно будет потестить.

 

Chassis Torsion

- We can now model the fact that a car's chassis can twist due to forces and torques acting on the car. But only a few of our cars have been updated with this so far.

 

Все эти апдейты (кузова, трансмиссии, подвески, гибкости всего этого дела) в последнее время дают все более плавный переход от состояния скольжу к состоянию улетаю, что заметно. Покатал вот на маке, привык к машине, и все стало куда прозрачнее, чем было. После апдейта первым делом затестю его и ветт)

 

Weather

- Reduced wild wind direction swings.

Ура!) Теперь можно будет и с реалистичной погодой ездить. :)

 

Ford GT GT3

- Revised car performance to better match real life. Top speeds and cornering grip are now more accurate.

Надеемся и верим, что форд гт3 оживет.

Изменено пользователем NV30
  • Нравится 4
Ссылка на комментарий

Всем привет. Ну что, каковы первые впечатления от апдейта?

 

Поездил немного. Один из плюсов после срезки добавили идущие секунды сколько будет продолжаться штрафа 3-5 секе. То есть на этот интервал надо замедлиться, а то срезал случайно и фиг знаешь на сколько надо замедляться, а так видно вполне адекватный штраф + на Инди (не знаю как на другие авто-болиды) когда включаешь лимитатор пишется с какой скоростью едет авто (прямо на руле), фича бесполезная, но приятная :good: А так пока особо ничего не заметил.

Изменено пользователем SabitOff
  • Нравится 1
Ссылка на комментарий

На новых шинах пока прокатился только на Корветте. Что могу сказать по первым впечатлениям. Дорожное полотно, неровности, поребрики стали ощущаться более объемными чтоли, более отчетливо, по мне более натуральнее и естественнее из-за этого и сама машина стала более собранной, чувство машины стало лучше, отлавливать легче. Ездить очень приятно. Вроде машина та-же но эти нюансы очень доставляют. Это заметный шаг вперед.

Надо Леше(GranDoxin) прокатиться. Он то уж все расписал-бы как надо).

Изменено пользователем druxxa
Ссылка на комментарий

Cегодняшняя обнова:

 

 

Simulation:

 

- Fixed the problem where the sim would fail to start with either a pop up complaining about "app life cycle handlers" or a black screen.

 

- Fixed a bug where alt-tabbing could leave the sim thinking the alt key was still pressed down when it was not.

 

- Fixed an issue that would cause your race radio to reset between sessions (for example, transitioning from Warmup to Race).

 

- Fixed an issue that was causing some sessions to not complete the steps required to make their results available for viewing.

 

- Fixed the bug where the fullscreen window would minimized when you click on another screen.

 

 

Registering for Race sessions will place you into an Open Practice while waiting

 

- Fixed the issue where the sim quits to desktop when transitioning from open practice to race using the [Race!] button (or automatically if you don't use it) when the "Save replay on quit" option is also selected.

 

- Make the messages about how to get from your open practice into your race session more clear.

 

 

Graphics

 

- When advanced shaders are turned off our content that uses the new PBR shaders will no longer be incredibly glossy, but they still don't look very good for now. We will be looking further into trying to make the PBR shader cars and tracks look better when you turn off the PBR shaders. We highly recommend running advanced shaders if you can.

 

- Fixed a bug in the PBR shader lighting of wheels painted with non-metallic colors.

 

- Fixed the too-intense fog with the PBR shaders.

 

 

Oculus Rift

 

- Fixed the bug which was preventing the Rift from working correctly.

 

 

Sector Splits

 

- Fixed a bug which could cause a much too fast sector split to be recorded if driving outside of a regular racing line while crossing an overpass (such as driving on the apron in the Monza oval as you pass over the bridge crossing the regular GP circuit).

 

 

Aston Martin DBR9 GT1

 

- Clarified tool-tip for rear wing setting.

 

- Tuned the speedometer to match GPS speed.

 

- Moved the gearbox camera back so that it isn't inside the rear of the car.

 

- Windshield wiper added to cockpit view.

 

- Made the rear wing paintable.

 

 

Chevrolet Impala-COT

 

- Opened up spring ranges at road courses, allowing a 50 lb/in minimum.

 

 

Dallara

 

- Updated setups for the new season.

 

 

Dallara DW12

 

- Updated iowa_oval.sto.

 

 

NASCAR Camping World Chevrolet Silverado

 

- Added fiveflags.sto and chicagoland.sto setups.

 

 

NASCAR Camping World Toyota Tundra

 

- Added fiveflags.sto and chicagoland.sto setups.

 

 

NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS

 

- Opened up spring ranges at road courses, allowing a 50 lb/in minimum.

 

- Updated kentucky_oval.sto, michigan.sto, newhampshire_oval.sto, sonoma.sto, watkinsglen.sto.

 

 

NASCAR Sprint Cup Ford Fusion

 

- Opened up spring ranges at road courses, allowing a 50 lb/in minimum.

 

- Updated kentucky_oval.sto, michigan.sto, newhampshire_oval.sto, sonoma.sto, watkinsglen.sto.

 

 

NASCAR Sprint Cup Toyota Camry

 

- Opened up spring ranges at road courses, allowing a 50 lb/in minimum.

 

- Updated kentucky_oval.sto, michigan.sto, newhampshire_oval.sto, sonoma.sto, watkinsglen.sto.

Изменено пользователем druxxa
  • Нравится 2
Ссылка на комментарий

А я тоже не совсем понял, зачем кидать в общую практику. Почему бы не кидать сразу в предгоночную практику ?

Сплиты еще не сформированы.

  • Нравится 1
Ссылка на комментарий
  • 2 недели спустя...

Появилась новая фишка: зарегился на гонку, катаешь практику перед гонкой, и в самой игре показывает сколько народу сейчас зарегистрировалось. Очень удобно стало, а то не понятно раньше было получится официальная гонка или нет.

  • Нравится 3
Ссылка на комментарий

Появилась новая фишка: зарегился на гонку, катаешь практику перед гонкой, и в самой игре показывает сколько народу сейчас зарегистрировалось. Очень удобно стало, а то не понятно раньше было получится официальная гонка или нет.

Тоже вчера заметил, понравилось. Вообще обновления радуют в последнее время. Квалификация перед гонкой, интегрированные практика и регистрация перед гонкой.

Ссылка на комментарий
  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...